2014. február 11., kedd

Töltött füge

Az új kedvenc élő édesség:

 Mandulakrémmel töltött füge


Hozzávalók:
250 g aszalt füge, kb. 5-6 órára beáztatva,
100 g mandulaliszt (a héj nélküli mandulát finomra daráltam), 5 dkg kókuszliszt, 1 db édes alma, 0,5 dl kókuszolaj, csipet só, 3 evőkanál méz
A fűszerek: 1/3 vaníliarúd kikapart belseje, egy gondolatnyi fahéj, 2-3 evőkanál narancslé, 1 narancs lereszelt héja
Díszítésnek piros gyümölcs, pl. aszalt áfonya vagy gránátalma szemek, narancshéj és diógerezdek

A fügét úgy fordítjuk, hogy a szára fölfelé álljon, majd a tetején 1/3 részéig bevágjuk, a belsejét amennyire tudjuk kikaparjuk, hogy a tölteléknek legyen bőven helye.
A többi hozzávalót mind a mixerbe tettem  és egy nagyon szép egynemű, habos mandulakrémet készítettem belőle.
A fügéket ezzel a krémmel jól megtömtem. Majd narancshéjjal, gránátalma szemekkel és dióval kidíszítettem, majd 1-2 órát hidegen pihentettem a csinos csemegéket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése